Att njuta av livet till 100%.

Alltså. Vilken sommar vi har, i år igen! Jag vågade ju inte hoppas att denna sommar skulle bli lika bra som förra året men visst blev den det. Datorn har fått vila och istället har jag ägnat mig åt att njuta av livet, vänner & familj, värmen, kärlek, stranddagar, frisbee-kastande, fantastiska solnedgångar och allt annat som får mitt hjärta att svämma över av glädje.

I två dagar har vi haft lite svalare temperaturer och man märker hur bortskämd man blir. Ikväll satt vi på balkongen och tyckte det var lite kyligt. Det var ju ändå "bara" 23 grader, solmoln och lite vind ;)

Vi hörs snart igen!

Just nu på mitt sängbord.

Igår var jag hemma hos mina föräldrar en liten sväng och åt middag och njöt av solen på deras altan. Innan jag åkte hem fick jag med mig en bukett med trädgårdsblommor av mamma och en kvist hamnade direkt på mitt sängbord. Det gäller att passa på att fylla hemmet med blommor nu när de finns ute i naturen!

Drömfångare: köpt på en marknad på Kanarieöarna Böcker: helgens loppisfynd Rund vas: Loppisfynd Snäcka: Strandfynd från en vän Stol: Loppispresent Lampa: IKEA

Att blanda en svingod Mojito.

I fredags firade vi in helgen och min semester med att göra Mojitos. Myntan plockade vi från plantorna på balkongen och hemligheten till en riktigt god Mojito är mycket mynta och mycket lime. Efter mojitodrickande, musikspelande och storkross i kortspel mötte vi upp några vänner på stan för lite rosévin. En perfekt fredag och man kan ju knappt tro att man är i Sverige med dessa ljumna sommarkvällar! Idag vräker dock regnet ner här i stan och luften är lite kyligare.

Om ni också vill göra en svingod Mojito får ni receptet här:

MOJITO, 1 glas.

Ta fram följande:
6 cl vit rom (vi använder Havana club)
1 st lime
Ca 10 stora myntablad
2 msk sockerlag (koka upp en del vatten och en del strösocker tills sockerkristallerna lösts upp)
sodavatten
krossad is

How to:
Skiva limen i 8 delar. Häll ner sockerlag och mynta i ett glas och mortla. Tillsätt sedan 4-5 limeklyftor och rom. Mortla ytterligare tills allt blandat sig väl. Fyll upp glaset rikligt med is och toppa med resterande limeklyftor, sodavatten och garnera med myntablad. Skåla, drick och njut!

En kväll vid havet.

Efter att ha suttit inne på kontoret och svettats hela dagen kändes det helrätt att ta cykeln ut till Tylösand för ett kvällsdopp eller två. Innan cykelturen åkte jag och köpte den godaste vattenmelonen jag ätit på länge!

Trots att det började bli kväll var det många rödbrända kroppar som höll sig kvar på stranden, vinden var ljummen och vattnet svalkande. Det var nästan så jag fick nypa mig i armen för att förstå att jag bor i en så fin stad. Att jag har den här stranden en 30-minuters cykeltur bort. Hade det inte varit för att jag skulle jobba dagen efter hade jag gärna stannat till på Bettans bar för lite skaldjur och vin!

Att ha nedräkning.

Det pågår en nedräkning just nu. Nedräkning till semester. När man väl har börjat längta blir de sista arbetsdagarna sega och det är bara att beta av alla punkter som ska göras innan fyra veckors ledighet. Om förra veckan var extremt hektisk så är denna vecka motsatsen. Och som en klok vän hade hört, man ska börja varva ner redan sista veckan på jobbet så man är inne i ett semesterlugn redan när den startar :)

Under tiden jag bockar av punkter på jobbet och inväntar semestern njuter jag av solvarma kvällar på balkongen, beställer böcker som jag ska läsa och tar hand om mina tomatplantor. Ser ni, det börjar komma små knoppar nu! Jag hoppas ni också njuter av solen och värmen mellan regnskurarna, oavsett om ni är lediga eller jobbar.

En liten tremånadersbebis.

Efter jobbet idag virrade jag mig ut till Östra Stranden, där stugorna ligger huller om buller och man hela tiden undrar om det inte är en cykelbana man kör på ändå. Jag träffade den här charmiga herren som, efter en lite svårflörtad start, bjöd på både leenden och ljudkavalkad. Tänk att man kan vara så liten och söt!

Jessans world

life isn't about waiting for the storm to pass it's about learning how to dance in the rain.. Kontakt: jessansworld@gmail.com