Jag borde blivit hantverkare..

..för herregud va jag har imponerat mig själv idag! Låter bilderna tala för sig själva vad jag har snickrat upp på väggarna :)
Annars har jag haft finfint besök av syster + sambo som jag hämtade på flygplatsen igår (ja, jag körde fel, gjorde olagliga svängar men hittade till slut ut) !
Snart blir det spinning, yay! Kram
Ny matta och nya kuddar i soffan + allmänt stök :)
Nytt på köksbordet.
Ljusstake till jul - check.
Som den nörd jag är har jag köpt Twilight Saga Complete Collection på engelska :)
Hallspegel och lampa uppsnickrad idag.
Hylla över sängen som blev mitt första mission att borra, plugga och skruva upp idag! Även sänglampan (med några watt för stark lampa i) är ny.

Step competition

Yeey ibland lönar det sig!

Vi har stegräknartävling på hela SE och idag drog de lott bland lagen och mitt lag vann varsitt på löparsockar från seger.
Sedan delade de även ut ett par löparsockar till bästa kvinnan och mannen på kontoret och där vann jag också! Vad har hänt, jag har ju normalt sett aldrig tur :)

Kom efter lite förseningar till slut hem igår. Pga underkylt regn kunde vi inte landa och fick cirkla omkring över gbg i 45 minuter innan vi kunde landa.

Ikväll blir det bowling och after work med jobbet, skoj!

Deutschland!

Hej!

Redan torsdag och jag är snart tillbaka i Sverige igen! Veckan i Tyskland har varit bra! Klockan 04.00 i tisdags morse ringde väckarklockan och jag trodde jag skulle dö. Kom som tur var upp och tog mig med taxi till flygplatsen. Efter en heldag på kontoret i Düsseldorf checkade jag in på hotellet. Redan efter 10 minuter hade jag lyckats låsa ute mig från rummet, bra där! Till slut lyckades jag, i äkta turistanda, ta kartan i högsta hugg och vandrade in till stan (SE och hotellet ligger en bit utanför city). Kikade lite i affärer och fikade på det kändistäta Starbucks (J & R vet). Eftersom kollegorna meddelat att området där jag bor inte är det bästa kvällstid tog jag en taxi hem. Tyvärr hade jag tappat min lilla turistkarta och kom inte ihåg adressen till hotellet. Tänkte att det kan väl inte vara så svårt för chauffören att hitta. Men hej och hå va arg han blev! Fanns tydligen fyra hotell med samma namn som mitt. Så under den 10 minuter långa taxifärden ägnade sig chauffören åt att skälla ut mig och meddela att jag absolut måste veta adressen (som om jag planerade att tappa min karta!?). Efter att ha betalat och bett honom om ursäkt stod jag utanför hotellet, gladare än någonsin! J

Igår efter jobbet tog jag och två kollegor tunnelbanan till gamla stan i Düsseldorg och gick till en fiskrestaurang, himla trevligt!

Om 2 ½ timmar kommer taxin och kör (förhoppningsvis ;) ) mig till flygplatsen. När jag landar styr taxin mig direkt hem till T & E som slår till med förlovningsfest en torsdag som denna, skoj!

Kramkram!

Helgen

Hej!
Tänkte slänga upp lite nytt i lägenheten :) Har köpt köksbord och två stolar så igår drog operation målning igång! Jag stegade in på Järnia och fick med mig en massa grejer som behövdes. Satte igång att sandpappra bordet o herreguuuud va dammigt köket blev! Hehe tänkte inte så långt. Målandet gick bra men fy fan för att måla pinnstolar! Idag målade jag andra varvet, får hoppas det blir bra när det torkat. Har även fått upp min postkorg på dörren och köpt två kuddar till soffan!
Imon ska jag till en kiropraktor, ska bli såå skönt! Hoppas nu bara han är bra också.
Bordet innan jag gjort något med det = Inte snyggt.
Köksmöblerna färdigmålade.
Postkorgen på plats på dörren!
Nya kuddarna i soffan
Och här står din tavla Sara! :)
Nu ska jag iväg på spinning!
Kram

Turvecka

Hej!

ja denna veckan har jag haft ovanligt mycket tur! Det började med att jag kollade mitt konto och upptäckte att de har dragit 9 kr istället för 79 kr när jag lunchade i fredags.. :)

Därefter fortsatte turen igår när vi efter jobbet åkte in till stan (vi på min avdelning) för att gå på bio! När vi stod på parkeringen och skulle betala p-avgiften hittade jag ett presentkort på The Body Shop! Vi såg för övrigt Wall Street, mycket bättre än förväntat faktiskt.

Nu kan man ju tro att min tur är slut men inte! Nyss hojtade säljaren bredvid mig till och frågade om någon ville gå på hockey. Javisst, klart man vill! Då hade han 4 st VIP-biljetter till Frölunda - Skellefteå ikväll och han kunde inte gå. Så jag och tre till från jobbet ska se matchen ikväll, med fördrink hos ena kollegan :)

Efter jobbet idag ska jag och morbror åka och hämta ett köksbord som jag hittat på blocket! ska bli skönt att äntligen ha ett riktigt bord :)

Kramar

Glömde visst..

..visa min nya app! Laddade ner ett program igår till min iPhone som snajsar till bilderna, för himla trevligt!
Så här kommer lite bilder från min promenix i slottsskogen igår!
Ingången till Slottsskogen.
Jaag.
Slottsskogen
Underbara Göteborg.

Sunny saturday

Hej!
Igår efter jobbet stack jag direkt till Friskis och körde ett svettigt skivstångspass tillsammans med Knutte och Mikaela! Efter det blev det spelkväll, himla mysigt!
Idag vaknade jag till en klarblå himmel så jag har vandrat omkring mest hela dan. Först genom slottsskogen - Linnégatan - Vasa - in på Bolagret o hämtade en tavla åt Sara - hem. Sedan gav jag mig ut igen med systemkameran och hittade lite nya gator och parken runt där jag bor, slänger upp lite bilder på det :)
Snart ska jag in till stan och möta upp Anna för att gå på nattbio, ska bli mysigt!
Kram
Ett mysigt fik med stor uteservering.
Hittade en fin park :)
Utsikt från ett litet berg inne i parken.

Busslunch

Hej hallå!

Igår va en sån där härlig dag utan att jag riktigt visste varför. Vad jag däremot är 100% säker på är att jag definitivt känner mig hemma i Göteborg! Låter som en klyscha men solen sken, träden härligt gul-grön-röda, luften härligt frisk o jag knallade till spårvagnen (som jag visserligen missade med 1 minut men det gjorde inget, jag var ju på bra humör!) för att möta upp bästa Knutte! På vägen hem hoppade jag av någon hållplats tidigare och gick sista biten hem o spanade in ett mycket dimmigt kvarter. Så mycket liv och rörelse hela tiden, det gillar jag!

En fin morgon påväg till jobbet.

nu ska jag snart iväg och luncha med min "busskompis" Bianca, himla trevligt!

Puss o kram!

Hur många vuxenpoäng?

..ja igår beställde jag visitkort.. Det ser jag som ett stort, gigantiskt vuxensteg, nästan lite skrämmande.

Nu får det vara bra med vuxenpoäng på ett tag, det räcker med heltidsjobb, jobbdator, jobbtelefon och visitkort.

Och Barkis, givet att det blir en repris till våren när du o Lina är hemma, kanske i Skövde? :)

Ordning & reda?

La ju in en bild på min arbetsplats första veckan på jobbet.. Här kommer en uppdaterad bild, inte riktigt lika välstädat och fint längre ;) Papper överallt och allmänt kaos!

Kaos eller planerad oordning? ;)

Jönköpingsbesök!

Hej!
Tog visst ett oplanerad paus ifrån bloggen men här kommer ett inlägg iaf!
När jag kom hem från Lübeck var det bara att packa om väskan, bege sig till jobbet och sedan direkt hem med tåget till Gislaved och fira pappa! Det blev en helg med massa iPhone-pillande, goooood mamma-mat och härliga släkten! På söndagen blev det ett raketbesök i simhallen innan tåget gick hem till Göteborg igen!
Och sedan kom ju äntligen äntligen helgen då mina fina Jönköpingstjejer kom på besök! Efter att ha handlat hem massa god mat, tre boxar vin (som transporterades med min cykel, kändes sådär när folk tittade suspekt på mig). Så efter några felkörningar och panikringningar lyckades Emmy, Lina, Lena och Sara hitta min gata och vi kunde hugga in på maten! Efter några glas vin och efterrätt var alla rätt trötta. Lördagen bestod av hotellfrukost a la Jessan, big time shopping och lite chill innan vi gick till tapasrestaurangen Manana där jag hade bokat bord. Sjukt god mat, verkligen ett ställe jag rekommenderar folk att besöka! Därefter hem till mig för lite mellanfest, in till stan för att besöka Excet! Söndagen bestod av goood brunch på Lilla Linné innan tjejerna lämnade mig och lägenheten blev tom. Verkligen en grymt härlig helg!
Igår började vi en stegräkningstävling på jobbet! de som ville fick boka ett hälsotest så det gjorde jag igår. Kul att ha något peppande nu i höst. Något annat som också lär peppa mig är att jag har anmält mig till Göteborgsvarvet!!! gaaah hur ska detta gå? ;)
Avslutar med ett litet bildregn, som vanligt när det va länge sen jag uppdaterade ;)
kram
Förberedelse inför middagen och tjejbesöket i fredags
Supergod tapasmat!
Vi på Manana.

Jessans world

life isn't about waiting for the storm to pass it's about learning how to dance in the rain.. Kontakt: jessansworld@gmail.com